Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytápění azylového domu
Gongolová, Klára ; Topič, Jan (oponent) ; Počinková, Marcela (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci zpracovávám návrh na vytápění a přípravu teplé vody v azylovém domě v Havířově. Jedná se rekonstruovaný zděný dům, který má dvě podlaží. K objektu dále přilehlá kuchyně s dílnou. Ve výpočtové části se zabývám návrhem otopných ploch, rozvody otopné vody a zdroji tepla. Do objektu jsem navrhla otopná tělesa desková a trubková. Rozvod teplo-vodní, dvoutrubkový, symetrický. Zvolila jsem společnou přípravu otopné vody pro výrobu teplé užitkové vody a otopné vody pro vytápění. Zdrojem tepla je kaskáda dvou tepelných čerpadel. V teoretické části se zaměřuji na tepelná čerpadla.
Možnosti tréninkového bydlení pro klientky azylového domu
HLAVÁČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá možnostmi pomoci pro klientky tréninkového bydlení, které před tím absolvovaly pobyt v azylovém domě pro matky s dětmi. Cílem je zhodnocení procesu podpory v tréninkovém bytě a prezentace zjištěných postupů na jednotlivých kazuistikách. První část práce je zaměřena na sociální práci v azylových domech a její cíle, jelikož je azylové bydlení výchozím bodem klientek v tréninkovém bytě. Druhá část práce se zaobírá sociální prací vykonávanou v tréninkových bytech a oblastmi podpory, které tato služba nabízí. Celý proces je prezentován ve třetí části práce na příkladu konkrétní organizace a kazuistikách tří klientek. V závěru práce jsou zhodnoceny možnosti podpory klientek v rámci tréninkového bydlení. Příklady spolupráce s klientkami jsou shrnuty a jednotlivé oblasti podpory jsou z praktického hlediska reflektovány.
Etická dilemata při práci v azylovém domě pro matky s dětmi v tísni
DVOŘÁKOVÁ, Marta
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem etiky na poli sociální práce v azylovém domě pro matky s dětmi. Nejprve práce obecně charakterizuje sociální práci v azylových domech. Dále popisuje význam etiky v profesi sociální práce. Další část diplomové práce se soustřeďuje na výstupy, které jsou zjištěny prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů realizovaných s šesti pracovníky (sociálními pracovníky a pracovníky v sociálních službách) v zařízení Domov sv. Zdislavy pro matky s dětmi v tísni v Klatovech. Čtenář se seznamuje s nejčastějšími etickými dilematy pracovníků v Domově sv. Zdislavy. Jedno z uvedených dilemat je dále rozebráno optikou Kantovy etiky.
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Michálková, Kamila ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti. V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty. Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
Volný čas dětí v azylovém domě
HLADKÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá problematikou volného času dětí v azylových domech. Práce propojuje obor pedagogiky volného času s oborem sociální práce. Celá práce je teoretická a vymezuje základní pojmy a souvislosti, které je nezbytné chápat pro propojení pedagogiky volného času s azylovými domy. Jde například o volný čas jako samostatný fenomén, obor pedagogiky volného času, popis jednotlivých etap vývoje dítěte, hry jako důležité součásti života dětí, vliv prostředí a následně popis života dítěte v azylovém domě. Cílem je přiblížit problematiku volného času dětí v azylovém domě.
Život klientek Domova sv. Alžběty pro matku a dítě Veselíčko
BULANTOVÁ, Ludmila
Téma azylových domů je hlavním tématem bakalářské práce. Zabývá se životem klientek a sociální prací v Domově sv. Alžběty pro matku a dítě ve Veselíčku. Hlavním cílem je zmapování sociálních služeb poskytovaných v těchto azylových domech a situací osamělých matek s dětmi. Situace osamělých žen není vždy jednoduchá a lehká. Ocitají se v situaci s nejistými vyhlídkami na další budoucnost. Řeší většinou otázku bydlení, finanční situaci a mnohdy unikají domácímu násilí. Určitě by si zasloužily obyčejný život. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá sociálními službami obecně a sociálními službami azylových domů, jejich posláním a cílovými skupinami. V další části je popsáno poslání sociálních pracovníků, etický kodex a syndrom vyhoření, který je častým u dlouhodobé sociální práce. Poslední kapitola teoretické části je věnována rodině, jaké jsou její funkce a patologické jevy, které se mohou objevovat. Patologické jevy mají vliv především na vývoj dítěte, ale mohou mít dopad i na ostatní členy rodiny. Praktická část obsahuje metodiku, která je použita pro zmapování života v azylovém domě. Dále je čerpáno z rozhovorů s klientkami, které využívající tuto sociální službu a je zjišťováno jaké mají možnosti osamělé ženy, jak se vyrovnávají s danou situací a proč vyhledávají službu azylových domů a jaké jsou důvody k takovému kroku. Podrobněji je popsán přístup sociálních pracovnic a jejich snaha začlenit klientky do běžného života. Výzkum byl proveden formou kvalitativního dotazování a metoda kvalitativního dotazování byla vybrána techniku rozhovoru dle daných otázek. Rozhovory byly uskutečněny s klientkami azylového domu sv. Alžběty pro matku a dítě Veselíčko. Z rozhovorů vyplynulo, že ženy využívají azylové domy hlavně z důvodu poskytnutí bydlení pro sebe a děti. Také zde mnohdy vyřeší svoji finanční situaci. Je to jejich poslední šance na lepší život. Mají zde pocit bezpečí a nastolení režimu pro sebe a své děti. S pomocí sociálních pracovnic si dokážou vyřídit alespoň základní administrativní věci na úřadech, které by samy pravděpodobně nezvládly. Výsledkem je uvědomit si, jak je tato sociální služba důležitá a jaká je náročná práce sociálních pracovnic.
Situace klientek azylového domu pro matky s dětmi - důvody pro pobyt v zařízení
VACULÍKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá situací klientek azylového domu pro matky s dětmi. Pojednává o důvodech, které brání klientkám v odchodu ze zařízení. Praktická část práce je rozdělena do tří kapitol. Zabývá se rodinou a její funkcí, patologií rodiny jako je rozvod v rodině nebo domácí násilí. Dále pak osamoceným rodičovstvím a riziky s tím spojenými a azylovými domy. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovoru s klientkami azylového domu pro matky s dětmi v Hodoníně a poté jsou vyhodnocena data. V závěru praktické části jsou shrnuty zjištěné výsledky.
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Michálková, Kamila ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti. V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty. Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.